Wednesday, November 26, 2008

cuti... oh cuti...

setiap orang yang berkerja... mesti nak cuti
aku memang sinonim dengan cuti sekolah...almaklumlah cikgu...
kalau pegi sekolah tanpa budak-budak sekolah tu... tak boleh
kerani sekolah tanya2 plak.... kecuali kalau pengetua panggil suruh datang...
adalah tu keje yang nak kena buat...
pengetua ada kuasa penuh panggil cikgu2 walaupun tengah bercuti....
bila la aku pulak nak jadi pengetua ni...hahaha

bila cuti ni...teras pulak banyak masa-masa aku dulu yang tak dapat dihabiskan
dengan buah hati ku yang sorang baru ni....en amir naqiuddin la...sape lagi...
menemani telatahnya yang mcam-macam sekarang..
dah besar sikit anak ibu ni...bulan satu ni masuk 2 thn...
masa cuti ni aku habiskan sepenuhnya dengan melayan telatahnya...
dah belajar2 cakap ..... harini dia suka makan bihun goreng...
aku goreng..mie dgn abah cakap sedap...boleh ambik tempahan..
sampai tak sempat ambik gambar bihun goreng tu...
laris dipasaran..hehehe
sampai petang masih mintak lg aku suapkan
amir ni dulu tak suka makan sangat...harini angin dia nak makan plak
apa lagi... bagai kecik mulut amir bukak....banyak bihun kt tangan ibu suapkan

asyik layan anak...dalam hati pasti merindui suami tersayang....
amir pengikat kasih mesra ibu dan ayah....
mana taknya, dari dahi amir sampai mata...genetik dariku
manakala dari hidung hingga dagu...genetik suamiku
tapi bila tanya... amir anak siapa...dia jawab anak nani...
sebab dua tiga hari ni duk ajar cam tu...
nanti esok lusa next session...kena ajar jawab anak zuhair plk...
semenjak ayah dia berjauhan ni.. amir tak boleh tengok aku bukak laptop...
mesti nak suruh bukak blog husband aku...dia paling suka tengok vedio ciptaan ayahnya...
dan mestila kena buka photo album yang ada gambar-gambar kenangan kami....
perkataan yang pertama dia pandai sebut 'ayah'...jadi
memang wajibla dia ingat sangat kat ayah dia...
seperti kita ketahui... masa itu pasti cepat berlalu..
tambah plk waktu cuti-cuti cam ni...
sehari2 tak rasa ianya pergi...
kelekaan ku membuatkan aku golongan rugi...
Ya Allah ...hamba-Mu yang lemah ini...
hanya mengingatimu seketika saja...
ampuni dosa-dosa ku agar aku dapat menambah
amalanku kepada-Mu...amin

3 comments:

Unknown said...

cik kak!! da bli broadband ker???

Zuhair Hasan said...

Aduuss... cerita dan coretan dari isteriku kali ini betul-betul merentap jiwa raga dan hati sanubariku... sukar dirungkai dengan kata-kata dibuatnya...
apa ada dengan aku skrg ini ? sedih...sbb berjauhan... gembira...waaa amir dah pandai cakap, saat yg ditunggu sekian lamanya....terharu....isteriku bersusah payah bersorangan....keliru....apa aku buat nih? kenapa aku disini?

Ezzah said...

kak nani...jale2 jenguk blog kak nani..

ingt dok kat ore lg???