Tuesday, December 2, 2008

Lepas Periksa


tengah tunggu makanan.....lamanye...lapar ni


yang ni sepatutnya last skali sbb saya penat dan tidur dalam kain sarung ayah


saya dan atok saya ...juga merupakan boss sy buat bangsal

uwoow....makanan dah sampai...

ni laa...alang saya.... baru lepas periksa.....SPM


aksi saya...cuba la buat....saya boleh sbb sy baby lg....


"Peperiksaan....oh pepriksaan"
dialog ni mempunyai kenangan tersendiri
dipetik dari cerita lakonan faizal hussien
ianya sangat familiar bagiku...suamiku dan pastinya adikku yang kt purtajaya tu...
saat diaorg baca starting blog ni...
pasti terukir sekurang-kurangnya senyuman di bibir mereka

inilah kegemaran sy...makan pisang....serupoo dgn ayah sy
itu lah latest new aku nak crite cikit kt sini...
sempena adik bongsu perempuan aku
yang baru habis periksa SPM
SPM banyak boleh dijadikan akrominnya...
SPM biasa bermaksud Sijil Pelajaran Malaysia
SPM media bermaksud Selamat Pagi Malaysia
SPM akhirat bermaksud Sijil Padang MAHSYAR

Tengokkan keadaan adik aku tu yang ambik SPM
Sekarang..aku akui...
kalau orang suruh ambik SPM sekali lagi, aku tak mahu
Mana taknya..belajar 2 tahun...
diuji dan disoal dalam masa 1-2jam setengah je..
lebih susuh dari belajar kat u rasanya...
kalau masa metrit atau u ..
belajar satu semester je...
dah ada periksa...
pastu soalan semester seterusnya tak sangkut paut
secara dasarnya dengan semerter lepas..
TAPI pada hakikatnya...previous knowlagde tu tetap la kena master kan
dengan umur sweet 17 teen...remaja...banyak konflik ...tengah cari identiti diri...
perlu melakukan yang terbaik untuk masa depan...

Moga Allah berikan keberkatan dan keputusan yang baik untuk semua
pelajar yang telah menduduki SPM tahun ni...
WAlau apapun keputusan yang akan keluar nanti...
SPM yang paling kita kena jaga ialah...
SIJIL PADANG MAHSYAR ...
Bila kita akan menerima
buku amalan sepanjang hayat kita di dunia
Sama ada kita akan terima dengan TANGAN KANAN
atau kita akan terima dengan TANGAN KIRI
Ustaz aku pesan dulu...Kalau kita terima dengan tangan kiri..
baik tak yah terima langsung...
sebabnya.....kita pun tahu kita kan dihantar kemana...
YA ALLAH...Selamatkan kami dari azab api neraka
Rabban atina fiddunya HASANAH...
Wafilakhirati HASANAH...
wakina a'zabannar..amin
malam lepas ambik adik aku dari asrama...
kita orang pergi makan kat luar..
saje celebrate sikit...sbb abah tak benarkan adik aku ikut kawan2 dia ....
sbb air tengah naik kat tempat yang dia nak pegi tu...
so kitaorg g KB Mall je...harap adik aku gembira...
rasanya gembira kot sbb dia makan banyak....ok dah...jumpe lg.

3 comments:

Zuhair Hasan said...

semoga Afah bjaya dapat keputusan cemerlang nnt....

oitt....makan pisang ??? serupoooooo

Unknown said...

i wish that i was there with u guys... :(

Anonymous said...

Teacher !! Remember me ?? Haha , i'm Michelle Tan , from 1D in 2007 :D :D :D You were our Science teacher :D Remember ? Didn't know you have a blog ^^ I will link you~! :D